αποθετηριο

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

Πρόταση Αναστασίας Σμπήλια

Συνάντηση Ναυσικάς - Οδυσσέα
Βήμα 1ο - Περιγραφή του video
Είδος αφηγήματος: ψηφιακή απόδοση ποιήματος
Πλαίσιο/περιβάλλον: αξιοποίηση στην τάξη για τη διδασκαλία των στίχων 139 - 259 της ραψωδίας ζ
Δραματικό ερώτημα: η συνάντηση Οδυσσέα - Ναυσικάς (ραψ.ζ)
Συναισθηματικό περιεχόμενο: παρουσίαση ανθρώπινης πλευράς ήρωα, μετάδοση συγκίνησης για τις ταλαιπωρίες και τα βάσανά του.
Αφήγηση: σε γ΄ενικό πρόσωπο (επιλογή αφηγηματικής σκοπιάς του ποιητή)
Ήχος: "Αρμενιστής" από το δίσκο Αιολία του Μιχάλη Νικολούδη
Οικονομία: αξιοποίηση εικόνων, video και ήχου για την αφηγηματική απόδοση χαρακτηριστικών σκηνών του ομηρικού κειμένου και δημιουργία συγκίνησης
Ρυθμός: διαδοχή σκηνών ενότητας βάσει του ομηρικού κειμένου

Βήμα 2ο - Περιγραφή διδακτικής ιδέας για την αξιοποίηση του ψηφιακού αφηγήματος
Σκεπτικό:
Αντικείμενο και πλαίσιο διδασκαλίας: δημιουργία ψηφιακού αφηγήματος από τους ίδιους τους μαθητές της Α' τάξης του Γυμνασίου στα πλαίσια της διδασκαλίας της 11ης ενότητας του βιβλίου "Ομηρικά Έπη - Οδύσσεια", ραψ.ζ στ.139-259.
Χρησιμοποιούμενα εργαλεία: δημιουργία ψηφιακής αφήγησης με το εργαλείο Windows Movie Maker.
Διδακτικός σκοπός: η αναδιαμόρφωση του ομηρικού κειμένου που αφορά στη συνάντηση Οδυσσέα - Ναυσικάς σε ένα περιβάλλον όπου περιλαμβάνονται αφηγηματικά στοιχεία του ομηρικού κειμένου, εικόνες και ήχοι.
Επιμέρους διδακτικοί στόχοι:
- Ενεργοποίηση της φαντασίας των μαθητών
- Αναζήτηση στοιχείων από διαδίκτυο και μετασχηματισμός τους, ώστε να ενσωματωθούν στην αφήγηση
- Δημιουργία μιας διαφορετικής αναπαράστασης της αφήγησης με χρήση εικόνων, video και ήχου.
Τεκμηρίωση: κλίμακα αξιολόγησης με βάση τα 7 στοιχεία της αφήγησης:
1. Εστίαση αφήγησης (είναι ξεκάθαρος ο σκοπός και η εστίαση της αφήγησης;)
2. Δραματικό ερώτημα (κινητοποιεί το ενδιαφέρον;)
3. Συναίσθημα (δημιουργεί συγκίνηση;)
4.Φωνή (ταιριάζει η μουσική επένδυση με το αφήγημα;)
5. Εικόνες (η επιλογή των εικόνων συνεισφέρει στην κατάλληλη οπτικοποίηση της αφήγησης;)
6. Οικονομία (η αξιοποίηση των πόρων της αφήγησης αποδίδει επαρκώς την επιλεγμένη ενότητα ή απαιτούνται περισσότερες λεπτομέρειες;)
7. Ρυθμός (είναι εξασφαλισμένη η αναγκαία συνοχή στην αφήγηση ή υπάρχουν χάσματα;)
Τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης θα περιληφθούν σε φύλλο αξιολόγησης που θα συμπληρωθεί από τους ίδιους τους συμμετέχοντες μαθητές στα πλαίσια της διαδικασίας της αυτοαξιολόγησης διαβαθμισμένη σε πεντάβαθμη κλίμακα (Likert):
Εξαιρετικά - Πολύ Καλά - Ικανοποιητικά -Χρειάζεται βελτιώσεις
Εργαλεία:
- Windows Movie Maker
- Διαδίκτυο
- Σχολικό Εγχειρίδιο Α' Τάξης Γυμνασίου "Ομηρικά Έπη"

2 σχόλια:

  1. Πρωτότυπο. Μου άρεσε περισσότερο που έχεις χρησιμοποιήσει υλικό διαφόρων μορφών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ένα από τα πιο ωραία σημεία της Οδύσσειας, άκρως ερωτικό και ποιητικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή