αποθετηριο

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

Πρόταση Κούκης

Ιστοσελίδα ψηφιακής αφήγησης: http://digitalafigisi.weebly.com/index.html

Ψηφιακή αφήγηση:


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ VIDEO         
      Το video της παρούσας ψηφιακής αφήγησης έχει ως έναυσμα τις καταλήψεις που πραγματοποιήθηκαν στα περισσότερα σχολεία της χώρα κατά τη φετινή χρονιά.
      Για την παραγωγή του χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα επεξεργασίας video των Windows που ονομάζεται MS MovieMaker.
     Το είδος της αφήγησης είναι προσωπικό, γιατί προσεγγίζει ένα σύγχρονο θέμα από μια εντελώς προσωπική οπτική γωνία.
    Το πλαίσιο/περιβάλλον στο οποίο κινείται η υπόθεση του ψηφιακού video είναι το σχολείο, το οποίο ειδικά φέτος ταλανίζεται από πληθώρα προβλημάτων.
    Το θέμα, όπως φαίνεται και από τον τίτλο του είναι "Το ψηφιακό σχολείο εν έτει 2011". Ένα "νέο" κατ' όνομα σχολείο που δυσκολεύεται να πείσει όσους με οποιονδήποτε τρόπο συμμετέχουν σε αυτό. Το κακό, ωστόσο, είναι ότι δεν πείθει κυρίως τους μαθητές του, με αποτέλεσμα να το"θέλουν" κλειστό και για το λόγο αυτό να το "καταλαμβάνουν", χωρίς να "καταλαβαίνουν" ότι το κλειστό σχολείο δεν μπορεί να τους προσφέρει τίποτα.
     Το συναίσθημα που απορρέει από το video είναι η θλίψη που προξενεί το κλειστό σχολείο. Ο προβληματισμός που προκύπτει από την παρακολούθηση του video δε θέλει να δώσει έμφαση μόνο στα απαισιόδοξα συναισθήματα αλλά επιθυμεί να αφήσει ζωντανή και την ελπίδα για κάτι θετικό. 
     Δε χρησιμοποιήθηκε αφηγητής, γιατί οι εικόνες "μιλούν" με τρόπο εύγλωττο και η μουσική που επιλέχθηκε είναι το Concerto Piano nr. 21- Andante του Wolfgang Amadeus Mozart.



ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ /ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Νίκος Κούκης

ΣΚΕΠΤΙΚΟ:
     Η αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης προτείνεται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄τάξης Γενικού Λυκείου ή ΕΠΑ.Λ., στην "Ενότητα ΙΙ. Η οργάνωση και η παρουσίαση της είδησης"  του σχολικού βιβλίου, όπου οι μαθητές καλούνται να μάθουν να ανιχνεύουν την οπτική γωνία του δημοσιογράφου στην είδηση (υποενότητα ΙΙ.2. Η οπτική γωνία του δημοσιογράφου στην είδηση). Στόχος της εφαρμογής είναι αρχικά η εξοικείωση των μαθητών με βασικά εργαλεία επεξεργασίας video και η ανάπτυξη δεξιοτήτων παραγωγής πολυτροπικών κειμένων από τους ίδιους. Οι μαθητές θα δουν το video και αφού ανιχνεύσουν την οπτική γωνία του δημιουργού του θα επιχειρήσουν να δημιουργήσουν οι ίδιοι ένα ανάλογο video ως δημοσιογράφοι, ώστε να αναδειχθεί μέσα από το έργο τους η δική τους οπτική γωνία.


ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ:
     Για την παραγωγή του συγκεκριμένου video αξιοποιήθηκαν τα 7 στοιχεία της αφήγησης (The Seven Elements of Digital Storytelling), όπως καταδεικνύεται από την επιλογή της οπτικής γωνίας (Point of View), την υπόθεση του video (Dramatic Question), την επιλογή των φωτογραφιών (Emotional Content) και της μουσικής (The Power of the Soundtrack).

ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ:
  
   Προτείνεται να χρησιμοποιηθούν από τους μαθητές το MS Movie Maker που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή και του συγκεκριμένου video, γιατί είναι ένα εργαλείο που γίνεται εύκολα κατανοητό από τους μαθητές και έχει αρκετές δυνατότητες να αναδείξουν την άποψή τους. Ακόμη είναι απαραίτητη η πρόσβαση στο διαδίκτυο, για να βρουν οι μαθητές στη μηχανή αναζήτησης της Google τις φωτογραφίες που τους ενδιαφέρουν και στην ιστοσελίδα του Youtube τη μουσική με την οποία θα επενδύσουν το video τους.

3 σχόλια:

  1. Καλημέρα, Νίκο!
    Πράγματι είναι καλό για αξιοποίηση στην γλώσσα.Αν και γω καμιά ελπίδα καλυτέρευσης δεν έχω.Εν πολλοίς, τα παιδιά γίνονται έρμαια άλλων κατευθυντήριων γραμμών, και χωρίς να το καταλαβαίνουν και νομίζοντας ότι κάνουν αγώνα!(όπως στο Πολυτεχνείο, ένα πράγμα!)(Τουλάχιστον αυτό αποκόμισα εγώ από τη δική μας κατάληψη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω πως δεν θα μπορούσε να αποδοθεί πιο παραστατικά η χαοτική κατάσταση της νέας σχολικής χρονιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή