αποθετηριο

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2011

Πρόταση Υφαντής

Ιστοσελίδα με υλικό:
http://sites.google.com/site/linosyfantis/
Βίντεο:



Βήμα 1
ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ /ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Υφαντής Ηλίας
ΣΚΕΠΤΙΚΟ:
Η αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης προτείνεται στο αντικείμενο Τοπική Ιστορία για την Γ Τάξη Γυμνασίου, το οποίο διδάσκεται 10 ώρες το χρόνο στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας (διδασκαλία 3 ώρες εβδομαδιαίος). Στόχος της εφαρμογής είναι η εξοικείωση των μαθητές με βασικά εργαλεία επεξεργασίας video και η ανάπτυξη δεξιοτήτων παραγωγής πολυτροπικών κειμένων από τους μαθητές, οι οποίοι καλούνται να τα αναρτήσουν αναρτώντας τα στο προσωπικό ιστολόγιο τους. Ειδικότερα έχουν στόχο:
-Αρχικά να χρησιμοποιηθεί ως βασικό διδακτικό υλικό του μαθήματος της τοπικής ιστορίας της Γ Γυμνασίου , διότι δεν υπάρχει συγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό.
- Να επεξεργαστούν πληροφορίες οι μαθητές πάνω στην ιστορία του τόπου τους.
-Να συνδέσουν στοιχεία της τοπικής Ιστορίας με την βασική που διδάσκεται στο σχολείο μέσω της αναζήτησης στο διαδίκτυο
- Να ανασυνθέσουν τις ίδιες υπάρχουσες ιστορικές γνώσεις και να τις αναπαράγουν .
- Να λειτουργήσουν αφαιρετικά στην επιλογή των ιστορικών γνώσεων επιλέγοντας τις πιο αναγκαίες
ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ:
Το είδος του υλικού που επινοήθηκε για τους μαθητές είναι η δημιουργία επιμορφωτικού βίντεο. Ως δείγμα δίνεται το αντίστοιχο στο προσωπικό ιστολόγιο του εκπαιδευτικού στην ιστοσελίδα (https://sites.google.com/site/linosyfantis/).

ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ
Τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή του βίντεο είναι τα εξής:
1) Ιστοσελίδες αναζήτησης google.com, youtube.com.
2) Πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο windows movie maker ή πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο στο ίδιο το youtube.com για αρχάριους
α) Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν τις ιστοσελίδες google.com, αναζήτηση εικόνων και youtube.com για αναζήτηση βίντεο αλλά και τραγουδιών που μπορούν να ενσωματώσουν στο νέο βίντεο που θα παράγουν. Απαραίτητη προϋπόθεση για τα Video-Clips που υπάρχουν στο youtube να χρησιμοποιηθούν ως τραγούδια είναι η μετατροπή τους σε Mp3 αρχεία ήχου, αφού εισαχθεί ο σύνδεσμος τους σε ιστοσελίδες όπως keepvids.com και στη συνέχεια επιλέξουν convert mp3 και αποθήκευση.
β) Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν το πρόγραμμα Windows MovieMaker για να κατασκευάσουν μία ψηφιακή ιστορία.
Βήματα:
1) Εισαγωγή ψηφιακού υλικού, εικόνων, βίντεο, ήχου (μουσική η ηχογραφημένη αφήγηση μαθητή) με το κουμπί εισαγωγή πολυμέσων. Το βίντεο στο Moviemaker πρέπει να είναι οπωσδήποτε σε μορφή avi, η mpeg.
2) Επιλογή των παραπάνω πολυμέσων και τοποθέτηση τους στη μπάρα χρόνου που εμφανίζεται. Στη πρώτη σειρά της μπάρας τοποθετούνται οι εικόνες –βίντεο και στη δεύτερη η μουσική.
3) Αφού ο μαθητής αποφασίσει ουσιαστικά τη σειρά που θα εναλλάσσονται οι εικόνες και τα βίντεο μαζί με τον ήχο, κάνει κλικ στο σημείο της αφήγησης όπου πρέπει να μπουν οι υπότιτλοι και επιλέγει εισαγωγή κειμένου. Εκεί γράφει το κείμενο που σχετίζεται με το χρονικό σημείο πάνω στη μπάρα σε συνάρτηση με την εικόνα που εμφανίζεται.
4) Αφού ολοκληρώσει την επεξεργασία του βίντεο, επιλέγει πάνω δεξιά το κουμπί «αποθήκευση ταινίας ως». Στη συνέχεια περιμένει για λίγο διάστημα και πλέον το windows movie maker παρήγαγε το βιντεάκι σε μορφή avi.
5) Στη συνέχεια οι μαθητές ανεβάζουν το βίντεο τους στο ιστολόγιο τους στην επιλογή «εισαγωγή βίντεο» στην ανάρτηση τους, συνθέτοντας παράδειγμα και ένα κείμενο με συνδέσμους όπου χρειάζεται στις πηγές που συνέθεσαν τα στοιχεία τους, γραπτές η οπτικοακουστικές δημιουργώντας εν τέλει ένα πολυτροπικό κείμενο.
Περιγραφή βίντεο που θα παραχθεί:
- Είδος αφηγήματος επεξηγηματικό
- Πλαίσιο / περιβάλλον: Τοπική Ιστορία Γ Γυμνασίου
- Δραματικό θέμα: Ιστορία Αρχαίας Αιτωλίας
- Συναισθηματικό περιεχόμενο: Δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης με την ιστορία του τόπου με τη παραγωγή και σύνδεση οπτικοακουστικού υλικού.
- Αφήγηση: Υπότιτλοι
- Ήχος: Moυσική από επεξεργασία video youtube και μετατροπή του σε mp3
- Οικονομία: Αναζήτηση υλικού οπτικοακουστικού μέσω google, youtube
- Ρυθμός: Γραμμική αφήγηση βάσει χρόνου με συνοχή
Βήμα 2
Δημιουργία ιστορικής γραμμής χρόνου στο μάθημα της τοπικής Ιστορίας.
Δείγμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://sites.google.com/site/linosyfantis/
Δημιουργία χρονογραμμής (timeline) Άλωσης Βραχωρίου ( Αγρινίου) από τους Έλληνες) στα πλαίσια του μαθήματος της τοπικής ιστορίας. Το υλικό αντλείται από τα site epoxi.gr καθώς και από συγγραφείς ντόπιους που έγραψαν για το γεγονός.
Στόχοι είναι:
- Να συστηματοποιήσουν οι μαθητές τις γνώσεις τους για την Ελληνική Επανάσταση και τα γεγονότα στη περιοχή τους ( Αγρίνιο)
-Να εξοικειωθούν στις νέες τεχνολογίες.
- Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι το timetoast.com και αξιοποιήθηκε διδακτικά ως εργαλείο σχεδιασμού για τους μαθητές με τη μορφή εργασίας και ταξινόμησης των γνώσεων.
- Εργαλείο: Το web2 εργαλείο timetoast. Για τη χρήση του δεν απαιτείται η εγκατάσταση κάποιου προγράμματος, αλλά η εγγραφή των μαθητών στο timetoast.com. Eκεί, όταν επιβεβαιώσουν το λογαριασμό τους έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που τους δίνει η ιστοσελίδα, ορίζοντας από μόνη τους τη χρονογραμμή, τις εικόνες καθώς και τα κείμενα που θα το συνοδεύουν.
- Στη συνέχεια , εφόσον επιλέξουν publish , η εργασία τους δημοσιεύεται. Το τελικό βήμα είναι να πάρουν τον κώδικα της δημοσιευμένης εργασίας (embed) και να τον ενσωματώσουν στο ιστολόγιο τους Blog προκειμένου να καταγραφεί η εργασία τους

1 σχόλιο: