αποθετηριο

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011

Πολυτεχνείο 1973 - Δεν είναι γιορτή... Νίκος Αργυρόπουλος

Πρόταση Νίκος Αργυρόπουλος

Παρακολουθήστε ένα σύντομο απόσπασμα από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου την τελευταία μέρα Σάββατο 17 Νοεμβρίου 1973. Ολόκληρο το αφιέρωμα για την επέτειο βρίσκεται ΕΔΩ




Πολυτεχνείο 1973
Βήμα 1ο - Περιγραφή του video
Είδος αφηγήματος: ψηφιακή απόδοση ιστορικών γεγονότων – Σχολική παρουσίαση στα πλαίσια της επετείου του Πολυτεχνείου
Πλαίσιο/περιβάλλον: αξιοποίηση στην τάξη για τη διδασκαλία της Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Γ΄Λυκείου, σχολική δράση στα πλαίσια της επετείου.
Δραματικό ερώτημα: Τι έμεινε τελικά από όλους αυτούς τους αγώνες σε εμάς σήμερα ;
Συναισθηματικό περιεχόμενο: παρουσίαση γεγονότων με την τραγικότητά τους,  υποβολή του θεατή στο κλίμα της εποχής, συγκινησιακή φόρτιση. Αξίζει να επισημάνουμε ότι έγινε ιδιαίτερη επεξεργασία στο ταίριασμα ήχου και εικόνας για την συναισθηματική φόρτιση.  
Αφήγηση: Οι εικόνες, η μουσική και το βίντεο μιλούν από μόνες τους, επεξηγηματικό κείμενο όπου χρειάζεται.
Ήχος: Μείξη ήχων : ακούγονται τα κομμάτια Led Zeppelin-Kashmir, Bare Island (από την ταινία
Mission Impossible), εισαγωγή τίτλων από την σειρά Lost, Θεοδωράκης - Ελύτης - Της αγάπης αίματα).
Οικονομία: αξιοποίηση εικόνων, video και ήχου για την αφηγηματική απόδοση χαρακτηριστικών σκηνών των γεγονότων του Πολυτεχνείου 1973 και δημιουργία συγκίνησης
Ρυθμός: διαδοχή σκηνών σύνδεση μουσικής με εικόνα.

Βήμα 2ο - Περιγραφή διδακτικής ιδέας για την αξιοποίηση του ψηφιακού αφηγήματος
Σκεπτικό:
Αντικείμενο και πλαίσιο διδασκαλίας:
δημιουργία ψηφιακού αφηγήματος από τους ίδιους τους μαθητές οποιασδήποτε τάξης για την απόδοση ιστορικών γεγονότων.
Χρησιμοποιούμενα εργαλεία: δημιουργία ψηφιακής αφήγησης με ποικίλα εργαλεία επεξεργασίας ήχου, εικόνας,
video, powerpoint.
Διδακτικός σκοπός: η παρουσίαση ιστορικών γεγονότων μέσα από οπτικοακουστικές ιστορικές πηγές.
Επιμέρους διδακτικοί στόχοι:
- Ενεργοποίηση της φαντασίας των μαθητών
- Αναζήτηση στοιχείων από διαδίκτυο και μετασχηματισμός τους, ώστε να ενσωματωθούν στην αφήγηση
- Δημιουργία μιας διαφορετικής αναπαράστασης της αφήγησης με χρήση εικόνων, video και ήχου.
Τεκμηρίωση: κλίμακα αξιολόγησης με βάση τα 7 στοιχεία της αφήγησης:
1. Εστίαση αφήγησης (είναι ξεκάθαρος ο σκοπός και η εστίαση της αφήγησης;)
2. Δραματικό ερώτημα (κινητοποιεί το ενδιαφέρον;)
3. Συναίσθημα (δημιουργεί συγκίνηση;)
4.Φωνή (ταιριάζει η μουσική επένδυση με το αφήγημα;)
5. Εικόνες (η επιλογή των εικόνων συνεισφέρει στην κατάλληλη οπτικοποίηση της αφήγησης;)
6. Οικονομία (η αξιοποίηση των πόρων της αφήγησης αποδίδει επαρκώς την επιλεγμένη ενότητα ή απαιτούνται περισσότερες λεπτομέρειες;)
7. Ρυθμός (είναι εξασφαλισμένη η αναγκαία συνοχή στην αφήγηση ή υπάρχουν χάσματα;)
Τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης θα περιληφθούν σε φύλλο αξιολόγησης που θα συμπληρωθεί από τους ίδιους τους συμμετέχοντες μαθητές στα πλαίσια της διαδικασίας της αυτοαξιολόγησης διαβαθμισμένη σε πεντάβαθμη κλίμακα (Likert):
Εξαιρετικά - Πολύ Καλά - Ικανοποιητικά -Χρειάζεται βελτιώσεις
Εργαλεία:
-
Virtual DJ, Nero suite, Camtasia, Adobe Premiere, Photoshop
- Αρχείο της ΕΡΤ
- Διαδίκτυο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου