αποθετηριο

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2011

Ψηφιακό παραμύθι

Στα πλαίσια του μαθήματος Εργαλεία ψηφιακής αφήγησης, εργαστήκαμε και δημιουργήσαμε ένα video, αφηγούμενοι μια ιστορία με ψηφιακά εργαλεία .
Χρησιμοποίησα το Camtasia, ένα εργαλείο δημιουργίας και επεξεργασίας video και φωτογραφίας.
Περιγραφή του video


- Είδος αφηγήματος : επεξηγηματικό

- Πλαίσιο / περιβάλλον: Στο αρχαιολογικό μουσείο Πατρών διεξήχθη μια συναυλία από τη χορωδία του 17ου Γυμνασίου Πατρών

- Δραματικό ερώτημα / θέμα : Το νερό και η αειφορική διαχείρισή του

- Ήχος: Ένα από τα τραγούδια που τραγούδησαν οι μαθητές
BΗΜΑ 2
ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ /ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ


ΣΚΕΠΤΙΚΟ:

Η αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης προτείνεται στο αντικείμενο της λογοτεχνίας της Α΄γυμνασίου.Στόχος της εφαρμογής είναι η εξοικείωση των επιμορφούμενων με βασικά εργαλεία επεξεργασίας video αλλά και η ανάπτυξη δεξιοτήτων παραγωγής πολυτροπικών κειμένων από τους μαθητές.


ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ:

Στην παρούσα εργασία οι μαθητές καλούνται να δουν την αρχή του παραμυθιού Ο Πέτρος και ο Λύκος, έχοντας προβεί σε μετατροπή ενός κινουμένου σχεδίου που βρήκα στο youtube και την αφήγηση του Πέτρου Φιλιππίδη στο ομόνυμο παραμύθι. Στη συνέχεια αφού οι μαθητές παρακολουθήσουν την αρχή καλούνται να συνεχίσουν την ιστορία.

Έτσι προβαίνουν σε δημιουργία (ή μετατροπή υπάρχοντος) εκπαιδευτικού/επιμορφωτικού video
ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ

Τα ψηφιακά εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν είτε από μένα για τη μετατροπή του video, είναι
το camtasia,
ενώ οι μαθιητές θα χρησιμοποιήσουν
· Movie Maker

· MS Word


Περιγραφή


α) Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν το πρόγραμμα Windows MovieMaker για να κατασκευάσουν τη συνέχεια του ψηφιακoύ παραμυθιού.

β) θα χρησιμοποιηθεί το πρόγραμμα Camtasia (από μένα) για την παραγωγή μίας ψηφιακής αφήγησης και στη συνέχεια οι μαθητές θα επεξεργαστούν το αρχείο *wmf που θα τους δοθεί στο πρόγραμμα Windows MovieMaker. Θα κατασκευάσουν επίσης μία γραμμή πλοκής (storyboard) με χαρτάκια post-it και μεγάλα χαρτόνια.

Εναλλακτικά μπορούν να δραματοποιήσουν τη συνέχεια της ιστορίας υποδυόμενοιι τους πρωταγωνιστικούς ρόλους και θα βιντεοσκοπούνται από τους συμμαθητές τους

Στόχος της όλης δρταστηριότητας είναι η εξοικείωση των μαθητών με τα εργαλεία της ψηφιακής αφήγησης και ο ψηφιακός γραμματισμός..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου