αποθετηριο

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

Θανατική ποινή

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ /ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Βασιλική Αλεξοπούλου

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ VIDEO

Το video της παρούσας ψηφιακής αφήγησης έχει ως σημείο αναφοράς μία από τις θεματικές ενότητες του μαθήματος της Έκθεσης- έκφρασης της Γ' Λυκείου που αφορά στη σημασία της ποινής και στην απόδοση της δικαιοσύνης και συγκεκριμένα στην επιβολή της θανατικής ποινής.
Για τη δημιουργία του χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα επεξεργασίας video των Windows MS MovieMaker.
Το είδος της αφήγησης είναι προσωπικό.
Το πλαίσιο/περιβάλλον είναι η συνειρμική παρουσίαση εικόνων από τη σύγχρονη πραγματικότητα που γεννούν ενδεχομένως την "ανάγκη" για επιβολή της εσχάτης των ποινών, αλλά και μακάβριων εικόνων από το πέρασμα από τη θεωρία στην πράξη.
Το δραματικό ερώτημα είναι αν η επιβολή της θανατικής ποινής είναι λύση και το συναίσθημα που επιδιώκεται να μεταδώσει το video είναι η θλίψη που γεννά κάθε έγκλημα και η μελαγχολία για ένα μέλλον με τη θανατική ποινή σε ισχύ. Στόχος είναι ακόμη να γεννηθεί προβληματισμός για τις υπάρχουσες αναστολές και τα προβλήματα που απορρέουν από την εφαρμογή της ποινής του θανάτου.
Δε συμμετέχει αφηγητής, γιατί οι εικόνες "μιλούν" με τρόπο εύγλωττο.
Η μουσική που επιλέχθηκε είναι το "Ρέκβιεμ για ένα όνειρο".

ΣΚΕΠΤΙΚΟ:

Η αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης προτείνεται για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου. Ο σκοπός της ενότητας είναι εναρμονισμένος με τους γενικούς σκοπούς της Γλωσσικής Διδασκαλίας στο Ενιαίο Λύκειο δηλαδή με την κατάκτηση του βασικού οργάνου επικοινωνίας, την εξοικείωση με τις έννοιες «δικαιοσύνη», «ποινή», «όροι και προϋποθέσεις απόδοσης δικαιοσύνης» κ. ά., την εκτίμηση της γλώσσας ως φορέα έκφρασης, την έκφραση θέσεων για σχετικά θέματα και τη διαμόρφωση κριτικής στάσης.
Ειδικοί στόχοι είναι οι μαθητές να διατυπώνουν υπεύθυνες θέσεις, να παρακολουθούν το σφυγμό της εποχής, να συνδέουν το μάθημα με την ζωή και τα προβλήματά της. Στόχος ακόμη της εφαρμογής είναι η εξοικείωση των μαθητών με εργαλεία επεξεργασίας video και η ανάπτυξη δεξιοτήτων παραγωγής πολυτροπικών κειμένων από τους ίδιους.
Συγκεκριμένα οι μαθητές θα παρακολουθήσουν το video ως αφόρμηση και θα κληθούν να τοποθετηθούν έναντι των προβληματισμών που θέτει. Στη συνέχεια θα προκληθούν να απαντήσουν, εκφράζοντας τις προσωπικές τους θέσεις, μέσα από τη δημιουργία δικών τους ψηφιακών αφηγήσεων, αφού καθοδηγηθούν κατάλληλα.

ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ:

Για την παραγωγή του συγκεκριμένου video αξιοποιήθηκαν τα 7 στοιχεία της αφήγησης (The Seven Elements of Digital Storytelling), όπως καταδεικνύεται από την επιλογή της οπτικής γωνίας (Point of View), του δραματικού ερωτήματος (Dramatic Question), την επιλογή των φωτογραφιών (Emotional Content) της μουσικής επένδυσης (The Power of the Soundtrack) και του ρυθμού (Pacing).


ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ:

Οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν δικά τους video, με χρήση του MS Movie Maker (που χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή και του εν λόγω video,) γιατί πρόκειται για εύχρηστο εργαλείο που δεν απαιτεί δαπάνη αρκετού χρόνου για την εκμάθηση της λειτουργίας του.
Προϋποθέσεις βέβαια για την αξιοποίησή του είναι η πρόσβαση στο διαδίκτυο, η χρήση της μηχανής αναζήτησης Google και της ιστοσελίδας Youtube για την εξεύρεση των κατάλληλων ψηφιακών πόρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου